21 Temmuz 2014 Pazartesi

"Keşke" siz Bir Yaşam İçin İletişim-D.Cüceloğlu

Kitap Adı: "Keşke" siz Bir Yaşam İçin İletişim


Yazar Adı: Doğan Cüceloğlu

Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa Sayısı: 200

Benim Puanım : 8/10

Yaz Şenliği kapsamında beni çok sevindiren kategori 5. Kategori olmuştu; çünkü en sevdiğim kitap türlerinden biri olan kişisel gelişim türünde bir kitap okumamızı istiyordu. Bunu duyduğumda çok sevinmiştim. Şenlik kapsamında okuduğum kitaplar dışında başka kitap okuyamadığımı düşünürsek şenlikler beni üzmeye başlamıştı. Ama bu kategori ile gönlüm alınmış oldu :) Peki neden bu kitap dersek; kütüphaneme ne yolla geldiğinden emin olmadığım bir kitap kendisi. Bunun dışında daha önce yazarın Savaşçı kitabını okumuş ve oldukça etkilenmiştim. Bu nedenle bu kitap bu kategori için biçilmiş kaftan olduğunu düşündüm :)

Kitabın Konusu

Adından da anlaşılacağı üzere kişilerle olan iletişimimizden yola çıkarak, hayatta bize keşke dememenin yollarını anlatıyor yazar. İletişim üzerine yapmış olduğu konferanslardan yola çıkarak hazırlamış kitabı. İnsanların birbirleri ile iletişim kurarken, aslında birbirlerinin ne dediklerini tam anlamıyla anlamazlar. Ancak bunu da o an için en azından düşünmezler ve istenmeyen ya da yanlış tepkiler verirler ve bu nedenle hayatlarında birçok defa keşke diyebilirler. İşte bu kitap insanlarla iletişim kurarken nelere dikkat etmemiz gerektiğini bize anlatıyor. Bunu anlatırken de çocuk ile öğretmen, çalışan ile yönetici, karı ile koca gibi toplumun her kesiminden kişilerden yola çıkarak örnekler veriyor. 

Kitap Bana Ne Kattı, Nasıl İlerledi?

Yazarın okuduğum ilk kitabı Savaşçı idi. O kitaba adeta hayran kalmıştım. Bu nedenle kitabı çok hevesli şekilde okumaya başladım. Ancak genel olarak beklediğim şekilde bir paylaşım göremedim. Her sayfasında dolu dolu bilgiler var, okudukça ne kadar doğru dediğim yer ise oldukça fazla. Ancak benim sanırım beklediğim, Savaşçı kitabında olduğu gibi okuyucuyu kararlar almaya yönlendirmiyor olaması. Tabii ki bu benim beklentim. Bunun dışında Doğan Cüceloğlu' nun kitap boyunca yapmış olduğu özeleştirilere ise hayran kaldım ve bir kez daha anladım "İnsanın ilerlemesi için üzerindeki yükleri atması gerek. Bu nedenle ilk atılacak yük "EGO"!". Kitabın özellikle ilkokul öğretmenleri, anne babalar üzerinde daha çok katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bana ise bir katkısı olduğunu bu postu yazmadan önce yaşadığım olay ile anladım(Yöneticim olmayan bir insanın bana karşı olan yanlış tutumunu onun bana davrandığı gibi değil de, ben olduğum şekilde cevaplandırarak sorunu ortadan kaldırdım. Bana bir aferin:))

Tabii bunların dışında Yaz Şenliğinden de 10 puan daha aldım. Bu şenlik durumum kötü farkındayım:(

Peki sizlerin önereceği kişisel gelişim kitapları neler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder