3 Temmuz 2014 Perşembe

Kardeşimin Hikayesi-Zülfü Livaneli

Kitabın Adı: Kardeşimin Hikayesi

Yazar: Zülfi Livaneli

Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa Sayısı: 330 

Benim Puanım: 8/10

Zülfü Livaneli' nin yeri ben de ayrıdır, neden derseniz yazdıklarının içinde daima bir hasretlik, bir özlem vardır bana göre. Ama bu duygular yıpratıcı, okuyana karalar bağlatıcı nitelikte değil, aksine okuyucuya "Sizinle aynı dünyadayım!" mesajı veren duygulardır. Kısacası bizden biridir gibi hissederim her kelimesinde. Şimdiye adar okuduğum her kitabında da eline yüreğine kalemine sağlık diyerek kapatmışımdır kitabı. Bu kitap elime nasıl geçti derseniz, Livaneli' yi bu kadar sevmeme rağmen son yıllardaki kitaplarını okuyamamıştım, ancak bir şenlik daha bana kitabı okuma kapılarını açtı. Şenlik kapsamında Kategori 19 a yerleştirdiğim bu kitapla 10 puanı da kazandım heyoo :)

Kitabın Konusu

Kitabımız Ahmet adlı karakterimizin ağzından anlatılıyor. Bir Karadeniz köyünde sakin bir hayat yaşayan Ahmet' in hayatı köyde yaşayan bir kadının cinayete kurban gitmesiyle hareketlenmeye başlar. Tüm kitap cinayetle başlar ve meraklı bir gazeteci kızın Ahmet' le röportaj yapmasıyla farklı bir boyut kazanır. Gazetici kız cinayeti araştırmaya gelmiş fakat Ahmet 'in anlattığı hikayelerle insani duygulara özellikle de aşka dair yol alan bir serüvene dönüşür. Cinayetin aydınlanması ise sadece bir süpriz :)

Kitabın ilerleyişi

Aslında az çok bahsettim ama kısaca yeniden bahsedeyim, kitap oldukça akıcı ve merak uyandırıcı. Bu nedenle gayet güzel ilerliyor. Herbir bölümde daha çok şaşırtıyor ve kitabın bitmesini hem istiyor hem de hiç istemiyorsunuz.


Altını çizdiğim yerler

"Zaten insanın kaderini bilmesinden daha korkunç ne olabilir? Herkes öleceği günü saati bilseydi, geriye sayım ne kadar zor olurdu, düşünsenize. Geçen her dakikayı bir tabut çivisi gibi algılamaz mıydık? Açıkça yanıt vermek bile insanı ürkütüyor."

Sayfa 31

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder