8 Ekim 2014 Çarşamba

#BookChallengeTag

İlk olarak Instagramda görmüş olduğum ve zamanla sosyal medyada dolaşan #BookChallengeTag için yazılarını severek okuduğum, müstakbel meslektaşım KitaptanKaleler beni de mimlemiş J Blogumdaki ilk mimim ve davet edildiğim için kendisine yeniden teşekkür ederim J



1.İlk Hayranlığım: Çocuk Kalbi – Edmondo De Amicis

Kitap okumayı sanırım ilk okumaya başladığımdan beri severim. İlkokulda okumuş olduğum Çocuk Kalbi’ de benim ilk hayranlığımı kazanan kitap. Enrico’ nun günlüklerinden oluşan bu kitap beni günlük tutmaya yöneltmiştir. Halen daha tam günlük tadında olmasa da içimi dökmek için kaleme kağıda saırlıyorsam belki de sebebi Enrico J





2.Favori Serim: Milenyum Üçlemesi – Stieg Larsson


Serinin üç kitabının da bu kadar akıcı ve hayretler içinde bırakması benim için serinin de favori olmasına neden oldu. Okuduğum ilk İsveçli yazarın kitabıydı. Kitapların filmini de izledim, (üçüncü kitabın hala yok filmi bu arada). Ancak kitabını okuduktan sonra filmini beğendiğim sayılı yapıtlardan olduğunu söylemeden geçemem, hem de filmin etkisinden çıkmanız günlerinizi alabilir...





3.Favori Kitabım: Bin Dokuz Yüz Seksen Dört – Geoerge Orwell

Okuduğum kitaplar içinde tarzı diğerlerinden daha farklı olan bir kitaptı. Hikayenin geçtiği distopik dünyada kullanılan terimler günümüze aktarılmıştır. Bununla birlikte Big Brother’ ın oluşturduğu baskıcı ve otoriter yapı hala daha günümüzde bazı yönetimleri tasfir ederken, okuduğunuz zaman “Yok artık bunu bu yıllarda nasıl öngörmüş?” diye hayretler içinde kalıyorsunuz.




4.Favori Erkek Karakterim: Atticus Finch-Bülbülü Öldürmek


Şenlik kapsamında okuduğum Bülbülü Öldürmek romanının erdemli, etik değerleri yüksek ve en güzeli de hümanist olan avukatı Atticus Finch benim favori erkek karakterim. Bir cümle de neden niçinleri de özetledim sanırım değil mi J







5.Favori Bayan Karakterim: Evgenia – Ahmet Ümit Romanları

Ahmet Ümit’ in yazdığı polisiye romanlarının baş kahramanı Komiser Nevzat’ ın biricik sevgilisi Evgenia. Çoğu kişinin sadece okuyup geçtiği satırlar ve belki Evgenia onları etkilememiştir bile. Ama Ahmet Ümit’ in kaleminden çıkan bu karakter yumuşak tavırları ve insanı içine alan sıcaklığı ile, polisiye romanlara bir anaçlık katıyor. Belki de sadece bu nedenle Evgenia benim favori bayan karakterim. Ahmet Ümit kitaplarını sevmeme de bir neden.



6. Favori okuma saatim: Sabah


Bir zamanlar favori okuma saatim geceydi. Özellikle lisede... Ancak zamanla farkettimki evden el ayak çekilmesi demek benim okuma saatim demekmiş. Yalnız yaşadığımdan beri evde ses olup olmaması bana bağlı olduğundan, geceleri değil de sabahları yataktan çıkmadan o mahmurlukla okuduğum zamanları daha çok seviyormuşum... Her ne kadar haftada bunu iki defa yapabiliyor olsam da, en kıymetli zamanlarım J



Sakız Ceviz Deniz’ i mimliyor ve bu güzel etkinliğe davet ediyorum J




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder