10 Ekim 2014 Cuma

İnci Aral-Sadakat

Kitap Adı: Sadakat

Yazar: İnci Aral

Yayın Evi: Turkuvaz Yayınları

Sayfa Sayısı: 336 sayfa

Benim Puanım: 9/10

Şenlik kapsamında yine en sevdiğim kategori oldu: "Daha önce hiç okumadığınız yazarlardan birer
kitap." olan 21.kategori.

İş yerinde bir arkadaşım sayesinde haberdar oldum İnci Aral' dan. Aslında şenlik kapsamında hedeflediğim kitabı başka idi, ancak listemdeki kitapları almak için çıkmış olduğum sahaf gezisinde ikinci el olarak sadece Sadakat' i bulabildim. Sanıyorum bu da yazarı tanımam için fena bir başlangıç olmadı :) 

Bu arada sahaf demişken, Beyazıt' ta bulunan sahaflardan alıyorum/uz genelde ikinci el kitapları. Erkek arkadaşım keşfetmiş aldığımız yeri de, sahafın ismi Elif Sahaf :) Benimle aynı adı taşıdığından kendisinin uğrak sahafı olmuş(Bu da postumuzun aşk kokan bir paragrafı olarak burada kalsın:))

Kitabın konusu

Hayatında aşkı dibine kadar yaşayan bir kadın Azra, baş kahramanımız. Onun yapmış olduğu hatalı bir evlilik, bu evlilikten olan çocuğu Müge ve hayatını adadığı adam Ferda. Azra ne kadar aşka kendini teslim ediyor, kıskanıyor, normal tekdüze bir hayat istiyorsa; Ferda' da bir o kadar ilişkiler konusunda "güven ve sadakat" konusunda esnek, ne istediğini bilmeyen birisi. Azra' nın dilinden anlatılıyor kitap. Ferda' nın ölümü ve bundan Azra' nın sorumlu tutularak hapse girdiği dönemden başlıyor anlatmaya. Avukatı ona bir defter kalem veriyor ve aklına gelenleri yazmasını istiyor. Azra' nın ise aklına en çok gelenler Ferda ile yolları kesiştiği dönemden başlıyor. Ferda' yı anlatıyor. 

Konusuna daha fazla girmek istemiyorum. Çünkü bu hem usta bir yalınlıkla yazılan kitabın konusuna hem de Azra' ya saygısızlık gibi geliyor. Tek diyebildiğim okurken Azra' da bazen kendimi buldum, bazen ona kızdım, bazen hak verdim, bazen de acıdım...

Kitap bana ne kattı

Güz Şenliği kapsamında 21. Kategoriden hiç kitabını okumadığım kadın Türk yazar olarak İnci Aral' ı seçmiştim. Sanırım en güzel katkısı bana böyle bi yazarı literatüre eklememe neden olmasıydı. Tabi ki bir de kazandırdığı 10 puan var :)

Diğer yandan, uzun süreli olan kadın ve erkek ilişkilerinin, günümüz koşullarında nasıl değiştiğini, kadın ve erkeğin kişiliğinin, tavırlarının nasıl değiştiğini oldukça yalın bir anlatımla okuyucuya sunması. 



PS: Spoiler vermek istemediğim ama şiddetle tavsiye ettiğim bir kitap oldu.Altını çizdiklerim bölümü bilerek eklemedim ancak isterseniz hemen ekleyebilirim:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder