24 Ekim 2014 Cuma

Alaycı Kuş-Suzanne Collins

Kitap Adı: Alaycı Kuş


Yazar: Suzanne Collins

Yayınevi: Pegasus

Sayfa Sayısı: 416 sayfa

Benim puanım: 7/10


Okuma Şenliği: “8. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.”
Serinin ilk kitabı Açlık Oyunları, ikincisi ise Ateşi Yakalamak ve sonkitabı da Alaycı Kuş. Serinin ilk iki kitabını daha önceden okumuş, ardından filmlerini de izlemiştim. Ancak üçüncü kitap bir köşede kalmıştı. Şenlik kapsamında bu kitaba da uygun bir kategori bulabildim yehoo J
Genel olarak seriyi az çok hemen herkes biliyor, sadece kısa bir özet geçeceğim bu nedenle. Kitapta 12 Mıntıka var ve mıntıkalar birbirinden habersiz yaşam sürüyorlar. Onları birbirine tek bağlayan, tüm mıntıkları ellerinde tutan – bir nevi onların sahibi desek çok da abartmayız – Capitol.Peki Capitol bu 12 mıntıkayı nasıl bağlıyor birbirine? “Açlık Oyunları” ile... Her sene, her mıntıkadan belli yaşın üzerinde olan çocuklardan kura ile bir kız vebir erkek seçilerek Açlık Oyunları başlıyor. Oyunun amacı Capitol’ deki halkın izlerken eğlenmesi, ancak mıntıkalardaki halk için ise sadece acı ve ölüm demek. Çünkü 12 mıntıkadan gelen toplam 24 çocuğun sadece 1 kazananını var: o da hayatta kalabilen.

Genel olarak serinin konusu bunun üzerine kurulmuş, Alaycı Kuş da Ateşi Yakalamak kitabının kaldığı yerden; Katniss Everdeen(Baş kahramanımız)’ i de içine alan, çeyrek oyunlarında görev alan çalışanlar ve oyuncular ile halktan kişilerin ortaya çıkardığı Capitol’ e başkaldırısı ile başlıyor. Kitabın başında bütün mıntıkalar Capitol tarafından, direniş nedeniyle yakılmış; kalan halk-ki çoğu direnen halk- daha önce direniş başlattığı için yok edilen 13.Mıntıka’ nın yeraltında kurduğu yer şehirlerine sığınıyorlar.Bütün kitap da Katniss’ in direnişin neresinde olduğuna karar vermesi, insanların yok edilmesi, kurulan hiyerarşilerin illaki direnişle karşılaşabileceği gerçeklerinifantastik bir şekilde kurgulayarak anlatılmış.



Önceki kitaplarına göre beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Ama yine de bir seriyi bitirebildiğim için mutluyum. Ben bu tarz kitaplarda daima gerçek hayatla bir bağ olduğunu, inceden inceye gerçek hayatta sıkışan şeyleri göz önüne fantastik şekilde sunduklarını düşünüyorum.

Kitabın sonucundan bahsetmeyeceğim, benim gibi kitabı bekletenler var mıdır bilmiyorum ama var olduklarını düşünüyorum. Fantastik kitapları seven herkesin seriye bir göz atmasınıtavsiye ederim.


Gelsin 10 puan J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder