26 Eylül 2014 Cuma

Güz Okuma Şenliği Listem

Listemi sadece bir defa tamamlamış olmama rağmen ısrarla katıldığım bir şenlikte daha beraberiz. Sanıyorum hayatta yarım bıraktığın halde katma değer kazandığın sayılı şeylerden biri bu şenlikler... Zira bana kazandırdığı yazarlar ve onların farklı dünyaları için iyi ki var bu şenlikler :)

Bu defa tam tamına bir liste doldurdum. Alkış bana mümkün oldukça elimde okumadığım 4-5 kitabı yerleştirmeye çalıştım kategorilere. Ancak zaman ilerledikçe neler nasıl değişir hiç bilmiyorum. İllaki yeni çıkan kitaplar görüp üzerine atlayacağım kitapların ama hayırlısı :)

Gelelim benim listeme ve neden bu kitapları seçtiğime;
1. Kategori (10 puan): İsminde sonbahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güzün geçtiği bir kitap.
Son Yaprak – O.Henry / Antik Kitap / 144 sayfa

*Çok satanlar listesine girip, yaprak girip kitapları inceleyerek doldurdum bu kategoriyi. Bana en çok sonbaharı çağrıştıran şey yapraklardır çünkü :) 

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
İt Dalaşı – Markus Zusak / Martı Yayınları / 176 sayfa

*Bir önceki şenlikte kitabın birincisi olan Köpek Düşleri' ni okumuştum ve yoğun tempomda bana iyi gelmişti. Serinin ikinci kitabını da almış olunca değerlendirmek istedim.

3. Kategori (10 puan): Bir deneme veya inceleme veya gezi kitabı.
Tesirsiz Parçalar – Ali Lidar / Müptela Yayınlar / 240 sayfa

*Ali Lidar, kendisi lisede Felsefe Öğretmenimdi. Hocamın çıkardığı ilk kitabı okumayayım da napayım :)

4. Kategori (10 puan): Adında bir meslek geçen bir kitap.
Eşekli Kütüphaneci – Fakir Bayburt / Literatür / 147 sayfa

*Fakir Bayburt, Şenlikler kapsamında sizler tarafından tanıştığım ve okumak istediğim bir yazardı. Kitaplarını araştırırken bu kitabını da bu kategoriye doldurdum.

5. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
Yaşlı Adam ve Deniz – Hemingway / Bilgi Yayınevi / 136 sayfa

*Hemingway sevdiğim bir yazardı ve çok konuşulan bu kitabını okumadığım için biraz utanıyor olsam da geç olsun güç olmasın demi?

6. Kategori (10 puan): İngiliz edebiyatından bir kitap.
Kendine Ait Bir Oda- Virginia Woolf / Kırmızı Kedi / 127 sayfa

*Virginia Woolf' u her şenlikte bir yerlere yerleştirmek isteyip, ya değiştirmiş ya da okuyamamıştım. Bu nedenle bir kez daha listelerimde.

7. Kategori (10 puan): Türk bir yazardan bir öykü kitabı.
Son Kuşlar-Sait Faik Abasıyanık / İş Bankası Yayınları / 144 sayfa

*Türk ve öylü kitabı denir de Sait Faik Abasıyanık atlanır mı?

8. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Alaycı Kuş – Suzanne Collins / Pegasus / 416 sayfa-OKUNDU

*Serinin iki kitabını okumuş ancak elimde olmasına rağmen bir türlü okumaya fırsatım olmamıştı bu kitabı, bu nedenle bu kategori için değerlendirebileceğimi düşündüm.
9. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Sırça Köşk-Sebahattin Ali / YKY / 152 sayfa

*En sevdiğim kategorilerden oluyor bu kategori hep. Yasaklı şeylerin insanı çektiğinden midir bilmem... Kürk Mantolu Madonna gibi bir kitap yazabilen bir yazarın kitabı nasıl yasaklanabilir bunu merak ettiğimden bu kategoriye yerleştirdim.

10. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Düğümlere Üfleyen Kadınlar – Ece Temelkuran / Everest Yayınları / 480 sayfa

*Geçen şenlikte aynı kategoride bulunan ancak sıra gelmediğinden okuyamadığım kitap... Umarım bu defa okuyabileceğim.

11. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.
Sarı Zeybek – Can Yücel / Can Yayınları / 224 sayfa

*Filmini izlemiş ancak kitabını okumamıştım. Sanırım Atatürk için yazılan ve okumadığım sayılı kitaplardan, değerlendirmek istedim.

12. Kategori (10 puan): 12. Hayatının herhangi bir döneminde öğretmenlik yapmış bir yazardan bir kitap.
Ateşten Gömlek –Halide Edip Adıvar / Can Yayınları / 256

*Bir şenlikte daha listelerimdeydi ancak sonradan elimde olan bir kitapla değiştirdiğimde okuyamamıştım, umarım bu defa bu güzel kitap da okunacak.

13. Kategori (10 puan): Türkiye'de herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
Kılıç Yarası Gibi-Ahmet Altan / Alkım Yayınevi / 320 sayfa
*1998 Yunus Nadi Roman Ödülü

*Bu kategori için önce ödül seçtim. Ardından bu ödülü alan kitaplardan yazar seçtim ve seçimi Ahmet Altan kazandı.

14. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap.
Tutunamayanlar –Oğuz Atay / İletişim Yayıncılık / 724 sayfa

*Bir türlü başlamaya cesaret edemediğim kitaba belki bu şenlik vesile olur, ne dersiniz? Oblomov' u bitirdikten sonra gelmiş olan cesaretim henüz hala geçmemişken değerlendireyim dedim :)

15. Kategori (10 puan):Artık aramızda olmayan bir yazardan bir kitap.
Hayvan Çiftliği-George Orwell / Can Yayınları / 160 sayfa

*1984 ile tanıdığım yazar... Daha önce listelerimde olan kitap... Başka söze gerek yok...

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
Peter Pan Ölmeli - John Verdon / Koridor Yayıncılık / 528 sayfa

*İndirimden geçen hafta aldığım ve kütüphanemde okunmayı bekleyen kitabı değerlendirdiğim kategorilerden biri daha :)

17. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Yaralı-Kahraman Tazeoğlu / Destek Yayınları / 320 sayfa

*Aşk romanı sevdiğim bir tarz değil,  bu nedenle D&R dan en çok satanlar listesinden seçip çektiğim, muhtemelen listeyi bitirmeme son kalan kitaplardan hatta kategorilerden olucak.

18. Kategori (10 puan): 2014 yılında çıkmış bir kitap (Yabancı kitaplar için Türkiye’de ilk baskısını 2014’te yapması da kabulümüzdür).
Sonun Geldi Sevgilim – Tuna Kiremitçi / April Yayıncılık / 234 sayfa

*Listelerde gördüğüm eğlenceli bir kitaba benzeyen bu kitap bence biçilmiş kaftan, özellikle siparişini Babil.com' dan vererek imzalı kitap alma yoluna gitme düşüncesindeyim.

19. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): İsminde bir şehir/ülke adı geçen bir kitap ve buna ek olarak o şehrin yer aldığı ülke edebiyatından bir kitap.
İstanbul Kırmızısı-Ferzan Özpetek / Can Yayınları / 144 sayfa
Kocan Kadar Konuş-Şebnem Burcuoğlu / DEX / 220 sayfa

*Her iki kitapta merake ttiğim kitaplar, hem okunacaklar hem de alınacaklar listeme eklendi.

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Aynı yazardan 3 kitap ama dikkat! Aynı seriye ait kitaplar kapsam dışı. Aynı yazarın üç farklı serisinden birer kitap olur tabii. 
Yaşamın Ucuna Yolculuk-Tezer Özlü / YKY / 116 sayfa
Zaman Dışı Yaşam-Tezer Özlü / YKY / 47 sayfa
Eski Bahçe Eski Sevgili-Tezer Özlü / YKY / 124 sayfa

*Bir önceki şenliğe de Tezer Özlü kitaplarından eklemiş ancak sadece birini okuyabilmiştim. Bu sevdiğim yazarın diğer kitaplarını okumak için en en güzel kategori :)

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Türk Erkek – Hakan Günday – Daha / Doğan Kitap / 420 sayfa
Türk Kadın- Sadakat –İnci Aral / Turkuvaz / 336 sayfa-OKUNDU
Yabancı Erkek-Kırmızı Pazartesi-Gabriel Garcia Marquez / Can Yayınları / 111 sayfa
Yabancı Kadın-Hasat-Tess Gerritsen/ Doğan Kitap / 312 sayfa

*Hepsi merak ettiğim yazarlardan, özellikle İnci Aral...

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
Nar Ağacı- Nazan Bekiroğlu / Timaş Yayınları / 536 sayfa
Hüyükteki Nar Ağacı – Yaşar Kemal / Yapı Kredi Yayınları / 102 sayfa
Berlin’in Nar Çiçeği – Firuzan / Yapı Kredi Yayınları / 204 sayfa

*Nar Ağacı indirimden aldığım bir kitap, diğer kitaplar ise konusunu beğenerek seçtiğim kitaplar..

Bu şenlikte alacağım kitaplar elimdekilerden oldukça fazla çünkü elimde kitap namına pek bir şey kalmadı okunmayan. Bu nedenle olumlu olumsuz listemdeki kitaplarla ilgili yorumlarınızı bekliyorum... Listem güncellemeye açık bu nedenle önerilerinize de oldukça açığım :)

2 yorum:

  1. Çok güzel kitaplar var. Başarılar ve keyifli okumalar dilerim. :) Ben bu şenliğe katılıp katılmama konusunda epey kararsız kaldım; çünkü performansım çok düşük geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim:) Kötü performanslar sergileyip yine de katılma konusunda ben direk destek verebilirim size, keza ben de aynı şekildeyim. Listemi yaptım ancak hala ilk kitabımdayım :)

      Sil