4 Eylül 2014 Perşembe

Boş Koltuk-J.K.Rowling

Kitabın Adı: Boş Koltuk

Yazarı: J.K.Rowling

Yayınevi: Doğan Yayın

Sayfa Sayısı: 592

Benim Puanım:  7/10





Bahar Şenliği kapsamında en sevdiğim kategorilerden biri olan daha önce kitabını okumadığı dört yazardan kitap okuduğumuz 29. kategori için kitap ararken, D&R indirimi kesişince bu kitap elime geçti. Evet fantastik roman sevmeme rağmen Harry Potter okumadım, hiç eksiklik de hissetmedim :)

Bir kara mizah romanı olan Boş Koltuk, küçük bir kasaba olan Pagford' un belediye meclis üyesi Barry' nin ölmesiyle olaylar başlar. Herkes ölümün ardından küçük hesaplarla koltuğa oturma çabası içine girer. Öyle ki kimisi para hırsından, kimisi ailesinin önemini insanlara göstermek istemesinden, kimisi sadece doğru olan Barry' nin amaçlarına ulaşmasını sağlamak için koltuk için savaşır. 

Kasabanın büyükleri koltuk için savaşadursun, çoğu kez aileleri tarafından küçümsenen ya da ailelerindeki yanlış davranışlar yüzünden hayatları berbat olan çocuklar gündemi ellerinde tutmayı başarır. Ailelerine ya da onların oluşturdukları hayatlarına nefret duyan çocuklar, belediye meclis web sitesine ebeyvleri ile ilgili, seçimi kazanmalarını engelleyecek yazılar yazar ve iş çığrından çıkar. Yazılan mesajların kim tarafından yazıldığı açık olarak bilinemez, ama iş en sonunda günah keçisi olan Şişko' ya kalır, daha doğrusu üstlenir. 

Bütün bu olaylar sonucunda bir ölümle başlayan kitabımız, üç ölümle sonuçlanır.



Bana Ne kattı?

Öncelikle kitap benim için oldukça yavaş ilerledi, sadece son 200 sayfasında meraklandığımı söyelyebilirim. İlrleyişi yazarın üslubundan çok, kitapta fazla karakter olamasıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. Şahsen çok kez geriye dönüp, bu kimdi diye hatırlamak durumuna düştüm ki bu da okuyucuyu zorlayan bir durum. 

Onun dışında her şeyin kötüye gitmesi, kötü isnanların romanda çokça olması canımı sıktı. Tamam kara mizah ama bu kadar yoğun, uzun bir romanda tamamen insanın içini karartıyormuş. 

Kısaca kitabın bana pek bir şey kattığını söyleyemem, ama şenlik kapsamında 29. kategoriden bir kitap daha okuyarak 10 puan kazandırdı. 

NOT: Artık şenliği tamamlayamayacağına emin olan Elif, sadece sevdiği kategorilere odaklanmıştır :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder