15 Nisan 2014 Salı

Beyoğlu' nun En Güzel Abisi-Ahmet Ümit

Kitap Adı: Beyoğlu' nun En Güzel Abisi

Yazar: Ahmet ÜMİT

Yayınevi:  Everest Yayınları

Sayfa Sayısı: 412 sayfa

Benim Puanım:  9/10

Neden bu kitap?

Doğum günümde yani taa kasım ayında çok sevdiğim bir çiftten hediye gelmişti. Hatta hediyemi verirken "Okumadığın ne vardır diye baya düşündük, en sonunda yeni çıkanlardan okumadığına karar verdik. Birkaç arkadaş tavsiyesiyle seveceğini düşünerek aldık sana. Zaten kütüphanende Ahmet Ümit' in birkaç kitabı da varmış. Sevmesen almazdın." şeklinde sevimli bir açıklama da yapmışlardı :) Kitabın bana hediye edildiği sırada Oblomov' u okumaya heveslendiğimden erkek arkadaşım bu kitap okumak istemiş ve ona vermiştim. Ama unutmuşum benim kadar hızlı kitap okumadığını(nedeni yoğunluğunun fazla olması-laf da ettirmem!) , derken anca yeni elime geçti kitap ve Bahar Şenliği kapsamında listede kendisine bir yer bulabildim.

Kitabın konusu

Ahmet Ümit' in daha önce iki kitabını okumuştum Sultanı Öldürmek ve İstanbul Hatırası. Her iki kitabı da beğenmiştim. Kendine özgü bir kitap yazma sanatı olduğuna inandığım yazarlardan biri. Bu kitabında da bu yazma sanatına uygun olarak yine aynı karakterler vardı. Başkomiser Nevzat, Komiser Ali, Kriminolog Zeynep ve tabi ki birçok cinayet. Beyoğlu' nda özellikle Tarlabaşı' nda geçen bir olayla karşımızda bu defa Nevzat Başkomiser ve ekibi. Tarlabaşı' nın eski İstanbul zamanlarındaki hali ve günümüzdeki halini anlatarak ilerlemiş. Önceki kitaplarında da beni en çok yazarın İstanbul' u anlatışı etkilemişti. İstanbul tarihi hakkındaki ince bilgisi, olaylara bakış açısı ve karakterleri oluşturmadaki başarısı beni yazarın üslubuna hayran bırakmıştı. Ama bu kitabında beni kalbimden vurdu desem yeri! Kitabı okurken bir sayfasında yakın zamanda yaşadığımız bir güncel olayla karşılaşınca öyle bir şaşırdım ki... Ve kitabın ilerleyen kısımlarında ülkemizde özellikle 2013 senesinde yaşanmaya başlayan birçok güncel olayı kitabın içine o kadar güzel serpiştirmiş ve romanı cinayet romanı olmaktan çıkarmış ki, beni kendisine hayran bıraktı!

Kitap bana ne kattı?

Öncelikle sadece bir cinayet romanı değildi,  günümüz Türkiye' sinde ve geçmiş Türkiye' deki yaşanan olayların insanlar üzeridneki etkisini o kadar güzel işlemişti ki anlatacak kelime bulamıyorum. Bu nedenle öncelikle bana çok keyifli bir zaman geçirtti. 

Ardından Bahar Şenliği' nin 1. Kategorisini tamamlamama yardımcı oldu ve eğlenerek haneme 10 puan daha ekledim! :)

Altı çizilesi yerler...

O kadar çok yeri çizmişim ki seçmek oldukça zor oldu bunu bilin :)

"...Evet, artık yaşlanmıştı Beyoğlu. Üstelik güzel bir yaşlanma değildi bu. İnsanlar iyi bakmamışlardı ona, yabancı seyyahların bir zamanlar dünyanın en çekici kadını olarak tarif ettikleri bu benzersiz yerin, vakitsiz çökerek adeta bir acuzeye dönüşmesi için ellerinden geleni yapmışlar. Ancak barbarlara yakışır bir açgözlülükle, yüzyıllık binaları yıkmış, zarif sokakların canına okumuş, zaten küçük olan meydanlarını iğrenç apartmanlarla doldurmuşlardı. Hala cazibesini koruması, bırakın korumayı, ayakta durması bile mucizeydi."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder