24 Haziran 2014 Salı

Yaz Okuma Şenliği-Heyo şenliğe yaz geldi :)

Uzun süredir post yazamadım farkındayım, ancak insan üniversiteden bir defa mezun oluyor napalım :) Bugün de hazır hafta içi evde geçireceğim son günken listemi daha da gecikmeden yayınlayayım istedim. Okuma listemin dışında yorumlayacağımı söyleyip de hala yorumlayamadığım iki kitabım da var. Ama sanıyorum ki onlar haftaya kaldı. Artık yok dersti, yok vizeydi, finaldi, tezdi derdim olmadığından ve müstakbel iş yerimle ev arası oldukça uzun olduğunda bolca kitap okuyabileceğimi düşünüyorum. Ayrıca blogda bir değişiklik yapıp bir de sizinle yaptığım puzzle larımı paylaşacağım.

Gelelim asıl meselemize :)


Yine Pinuccias tarafından düzenlenen bir okuma etkinliği:) Ancak bu defaki şenlik öncekilere nazaran daha esnek, daha heyecan verici. Aynı şekilde kategorileri doldurmak da bir o kadar zor! Çünkü bu defa 30 tane kategori var ve amaç kategori tamamlamk değil, daha çok kitap okumak :) Diğer açıklamalar için buraya tıklayın lütfen :)



Gelelim kategorilerimize ve benim seçtiğim kitaplara.

1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap. 
Yaz-Kürşat Başar / Everest Yayınları / 328 sayfa


Kürşat Başar' ın daha önce Başucumda Müzik isimli kitabını okumuş ve oldukça beğenmiştim. Yeni çıkanlar listelerinde bu kitabı da görünce hemen kategorilerden birine ekledim. Aslında hem kategoriler hem de alınacaklar arasına girdi:)
2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Yeryüzüne Dayanabilmek-Tezer Özlü / Yapı Kredi Yayınları / 168 sayfa


Tezer Özlü' nün bir kitabını okumuş ve büyülenmiştim hala ara ara bu kitabı da okuyorum, bu nedenle bu kategoriyi gördüğüm an aklıma gelen ilk isim oldu kendisi.
3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.

Üvercinka - Cemal Süreya / Yapı Kredi Yayınları / 63 sayfa

Sevdiceğim yurt dışına gideceğinden evini bana taşıdı ve dolayısıyla kütüphaneler birleşti. Bu nedenle onun kütüphanesinden bulup beğendim bu kitabı.

4. Kategori (10 puan): Adında bir sayı geçen bir kitap.
Yedinci Gün - İhsan Oktay Anar / İletişim Yayınları / 240 sayfa


İhsan Oktay Anar ne zamandır okumak istediğim bir yazardı, bu nedenle tazdığı kitapları incelerken onu da bir kategoriye yerleştirebildim :)

5. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.
"Keşke"siz Bir Yaşam İçin İletişim - Doğan Cüceloğlu / Doğan Kitabevi / 199 sayfa


Sanırım bu şenlikte en çok sevdiğim kategori. Çünkü daha kategoriler belirlenmeden bu kitabı görmüş ve keşke kişisel gelişim için bir kategori olsa demiştim. Pınar beni duydu sanırım :)
6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
Yabancı - Albert Camus / Can Yayınları / 119 sayfa


Açıkçası Nobel Ödüllü yazarlara bakarken, çok satanlar listesinde görüp kategoriyi doldurdum. Daha çok merak ettiğim bir kitap çıkmazsa değiştirmem herhalde.

7. Kategori (10 puan): Fransız edebiyatından bir kitap.


8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.


9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.
Kırmızı Defter - Paul Auster / Can Yayınları / 68 sayfa


Paul Auster kitaplarına raflarda hep elim gitti son zamanlarda ancak aylardır şenlikler kapsamında kitaplar okuduğumdan kendisine uuygun bir kategori bulup ekleyememiştim, bu şenlikte sanırım buna da sıra geldi :)

10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.


11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Lolita - Vladimir Nabokov / İletişim Yayınları / 364 sayfa


Önceki şenliklerde bir katılımcının listesinde görüp merak etmiştim, o hevesle hemen ekledim. Ama okuyacak mıyım soru işaretlerim var:)
12. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Düğümlere Üfleyen Kadınlar - Ece Temelkuran / Everest Yayınları /480 sayfa


Bir arkadaşımın elinde görmüştüm aylarca önce, ardından da ne izlesek diye internette dolandığım günlerin birinde rastladım. Kategoriyi görünce de anında yazdım gitti :)
13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.
Çanakkale Rüzgarı - Solmaz Kamuran / İnkılap Yayınları / 253 sayfa


Kendisi Bahar Şenliği kapsamında tanıştığım bir yazar. O nedenle önceden adı hafızama yazılmıştı, kategori açıklamalarında da Pınar bahsedince bu kategori tamamen doldurulmuş oldu :)
14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.



15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.


16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
Muhteşem Ambersanlar - Booth Tarkington / Altın Bilek Yayınları / 361 sayfa


Bu kategori için direk Pulitzer Ödülü alan kitapları araştırdım. Çünkü bu ödülü alan ve benim sevmediğim bir kitap neredeyse yok. 

17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.
Ve Steve Jobs Apple' ı Yarattı - Michael Moritz / Türkiye İş Bankası Yayınları / 389 sayfa


Yine değişik şekilllerde elime gelmiş bir kitap. Raflarda duracağına kategori bulmuşken okunsun dedim :)
18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.

19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.

Kardeşimin Hikayesi -Zülfi Livaneli / Doğan Kitap / 325 sayfa

Sevdiğim bir yazar ve heyecanla okumayı beklediğim kitabı :)
20. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.


21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Şimdi Aşk Zamanı - Jane Green / Kelebek Yayınları / 316 sayfa


Kuzen kitaplığından bana transfer olan bir kitap, elimde olan bir kitap olduğundan kategoriye ekledim, heran değişebilir.

22. Kategori (10 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.


23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Bir Psikiyatristin Gizli Defteri - Gary Small & Gigi Vorgan / NTV / 336 sayfa


Yine çok satanlar listelerinde görüp merak ettiğim bir kitaptı ve kategorilerde yer bulabilmeme sevindim :)


24. Kategori (10 puan): Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap.

25. Kategori (10 puan): Yabancı dilde bir kitap.

26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan): 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap.

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.

28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.
1) Haycan Çiftliği - George Orwell / Can Yayınları / 160 sayfa

2) Koku - Patrick Süskind / Can Yayınları / 264 sayfa
3) Yüzyıllık Yalnızlık - Marquez / Can Yayınları / 464 sayfa

George Orwell, 1984 ile kalbimi kazandı, Yüzyıllık Yalnızlık merak ettiğim bir kitap ve Koku her şenlikte yazıp yazıp okuayamadığım güzel kitap :)

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
1) Daha - Hakan Günaydın / Doğan Kitabevi / 420 sayfa

2) Filler Çapraz Gider - Altay Öktem / Yitik Ülke Yayınları / 125 sayfa

Türk ve erkek olan ikili tamam ama baynalarda sorun yaşıyorum kategori açısından :)
30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): 17., 18. ve 19. yüzyılda yazılmış birer kitap.


Bu defa sayfa sınırlaması olmaması okumak istediğim birçok yazar ya da kitabı eklememi sağladı bu nedenle aşırı mutluyum. Ancak kategoriler çok ve tamamını dolduramadım. Aslında doldurmduklarım da çoğu elimde olan kitaplarla doldurduklarım. Her zaman olduğu gibi yine listem değişebilir(Bu defa bu ihtimal daha yüksekmiş gibi geliyor nedense).

Son olarak boş olan kategorilerim için önerilerinizi bekliyorum:)

Hepinize iyi okumalar :))

4 yorum:

  1. Ooo büyük yazarlardan kaliteli eserler seçmişsiniz, çok güzel bir liste olmuş. Keyifli bir şenlik sizi bekliyor :) Distopya için Fahrenheit 451 öneririm. Boşlukları doldurmak için benim listeme göz atabilirsiniz. Bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) sizin de listenize ve sayfanıza baktım. Özellikle ortak okunulan kitapların yorumlarını inceleyeceğim sayfanızda :) Ayrıca önerinizi dikkate alacağım, bunun için ayrıca Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, 29. kategoride iki Türk erkek yazar görüyorum. Aman kurallara dikkat :)

    YanıtlaSil