19 Mart 2014 Çarşamba

Seni Her Şeyin Mümkün Olduğu Bir Yere Götüreceğim-L.Gounelle

Kitap Adı: Seni Her Şeyin Mümkün Olduğu Bir Yere Götüreceğim

Yazar: Laurent Gounelle

Yayınevi: Pegasus Yayınları

Sayfa Sayısı: 316 Sayfa

Benim Puanım: 8 /10

Fransız bir yazar olan Laurent Gounelle, özellikle Tenrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer isimli romanı ile kitap listelerini zorlamasıyla tanıdığım bir yazar. Mutlu Olmak İsteyen Adam isimli kitabını da okumuşluğum var, bu nedenle rafta kitabı gördüğüm anda arka kapağı okumadan direk satın alışım bu yüzden. 







Seni Her Şeyin Mümkün Olduğu Bir Yere Götüreceğim

Kişisel gelişim kategorisinde bir kitap olması öncelikle insanların ön yargılı yaklaşmasına sebep olabilir. Ancak yazarın kitaplarındaki kişisel gelişim klişeleri o kadar güzel olay örgüsüne sindirilmiş ki çıkarımları yapmak tamamen size kalıyor. İsterseniz her cümlesinden bir anlam çıkarın, isterseniz sadece ilginç bir hikaye okumuş olmak için okuyun! Her iki türlü de bir şeyler kazanacağınıza eminim.

Kitaptaki baş kahramanımız bir filozof. Olay örgüsü filozafun gazeteci olan eşinin Amazon Ormanları' na yaptığı bir seyahatte öldürülmüş olması üzerine kurulu. Filozof, eşinin intikamını almak için Amazon Ormanları' nda bulunan yerli kabile ile karşı karşıya gelmektedir. Özellikle insanların hayatındaki kıskançlık, rekabet, hırs gibi duyguların kendi mutluluklarını nasıl etkilediği üzerinde gayet anlamlı bir roman oluşturulmuştur.


Kitap nasıl ilerledi, bana neler kattı?

Bir kitabı açıyorsunuz ve ilk sayfasında şu sözler yazıyor;

"Her günü son günmüş gibi yasa; telaş etmeden, her anın farkına varıp kendin olarak." Marcus Aurelius

Bu sözlerden sonra sizce bir kitap nasıl ilerleyebilir? Gayet akıcı ve gözümü açmamı sağlayan bir kitaptı benim için. Okudukça acaba ben burada mı hata yapıyorm sorularıyla burun buruna geldim. Tüm bunların sonucunda üç gün gibi kısa bir sürede kitabı yuttum adeta :)

Peki neden 8 puandı benim için?
Çünkü; tüm konu ve olayların akışını düşündüğümde sonu beni hiç ama hiç tatmin etmedi. Daha doyurucu olabilirdi. Sanki aniden bitirilivermiş gibi geldi. Bir kitabın sonu benim için önemli olduğundan 8 verdim.

Kış Şenliği listemde okuyamadığım kitapların birkaçını okuduğumdan bu kitaba başlamam Bahar Şenliği' nin başladığı güne denk geldi. Anında kendisine uygun bir kateori buldum ve bu kitabı bitirerek şimdiden 7.Kategoriyi tamamlamış ve 20 puanı cebe atmış bulunmaktayım :)


Kitaptan Alıntı

"Unutmaki sinirlenip öfkelenen insanda ne güç, ne enerji ne de cesaret olur. İnsan ne kadar soğukkanlı olursa, o kadar güçlüdür. Öfke hem zayıflığın hem de derin bir elemin ifadesidir: Her ikisi de zarardır, teslimiyettir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder